Повернутися до звичайного режиму

wym-1634976440496

Поради від соціального педагога

На останні події в Україні і світі кожен реагує по-різному. І точно є частина людей, в яких інформація про поширення коронавірусу викликає певну тривогу і не стресувати від цих подій – складно. І, звісно, вся та реакція, яка відбувається в суспільстві, часто ще більше підсилює нашу невпевненість у тому, що буде завтра..

Перше,варто пам’ятати про те – щовсе це минеться.

Другий момент– пам’ятайте, що ми не можемо нічого контролювати. Можемо рівно стільки, скільки залежить від нас, а впливати на якісь величезні процеси ми точно не можемо.

Третє– пам’ятайте про те, що важливо пригадати, ким ми є і які елементи дій, внутрішніх переконань, які установи і вірування повертають нас до самих себе. Наприклад, ви точно знаєте, що в будь-якій ситуації ви будете ходити на роботу, або ви точно знаєте, що в будь-якій ситуації ви вранці будете пити каву, або в будь-якій ситуації (стресовій або дуже скрутній) будете дзвонити своїй подрузі або говорити з мамою.Повертайтесь до цих маленьких корінчиків, які вас тримають у стані спокою. Подумайте, що це можуть бути за корінці. Можливо, справді кава, спілкування з дітьми, перегляд якогось спокійного фільму, передачі або прочитання книги. Ці невеличкі ритуали будуть повертати вас до стану спокою і допомагатимуть проживати стресову ситуацію.

Четверте– звертайте увагу на свій стан, свою тривогу, тому що ваша тривога передається дітям. Це як у літаку: спершу — маску на себе, далі — маска дітям. Саме так, ви повинні піклуватися про себе і свою стабільність, оскільки через неї стабільно будуть відчувати себе діти. Якщо ви бачите, що тривожаться ваші діти щодо цього всього, ви можете запропонувати їм ті самі вправи, традиції, які їх будуть повертати до спокійного стану: чаювання, перегляд мультфільмів, спільні ігри, проведений разом час. Те, що буде їх заспокоювати.

П’яте– пам’ятайте, що вам важливо зберігати тверезе мислення і світлу голову.Не приймайте імпульсивних рішень.У стані стресу, неспокою, обов’язково з’являється реакція — втікай, нападай або завмирай. Так реагує наш мозок. Важливо нагадувати собі повертатися не до імпульсивних реакцій, а до того: "стоп, що я зараз можу контролювати, а що ні. Де я повноправний щось робити, а де ні". Намагайтесь не діяти імпульсивно, базуючись лише на цих реакціях: кудись бігти, втікати або взагалі нічого не робити. Беріть для себе якусь паузу. Якщо ви приймаєте будь-яке важливе рішення: переїзд, зміна дому, ще щось – пам’ятайте, що важливо "переспати" з цією думкою, взяти час на роздуми, порадитись з іншими, поділитись цією думкою. Але не робити імпульсивних рішень.

– Повірте, цей період пройде і ми його будемо скоро згадувати як те, що впливало на нас і давало певні випробування. Це обов’язково пройде і будемо це оцінювати з іншої точки зору. Зараз важливо зберігати себе, своє "я", свою основу, опиратися на свої внутрішні сили для того, щоб стійко пережити цей стрес. Бережіть себе, і бережіть своїх дітей, і не піддавайтесь паніці.


wym-1620375998894

Сьогодні проблема насилля в школі постає дуже гостро. І все частіше ми чуємо про його як поняття булінг. Що робити, коли тебе булять? Буклет містить короткий опис цього явища і рекомендації учням. – це тривалий процес свідомого жорстокого ставлення з боку однієї дитини або групи дітей до іншої дитини (групи дітей). – це цькування однієї дитини іншою, агресивне переслідування, яке часто поширюється в школах. Основні ознаки булінгу і так званого мобінгу (менш радикальних образ) це: нерівність сил агресора і жертви; повторюваність насильства; гостра емоційна реакція жертви. Жертви та булери: Найчастіше стають ті, хто найбільше виділяється (дивно вдягається, дивно поводиться, неохайний). Також потенційними жертвами можуть стати ті, хто швидко втрачає самоконтроль, легко піддається емоціям. найчастіше стають ті, хто ростуть без заборон та авторитету батьків, але в той час їм не вистачає уваги і поваги дорослих. У більшості таких дітей – яскраво виражені нарцисові риси характеру. Їм доводиться самостверджуватися за рахунок інших людей, доводити власну правоту. Булінг в Україні За останні кілька місяців близько 67% дітей в Україні віком від 11 до 17 років стикаються з проблемою цькування. І 48 % з них нікому про це не розповідали. Іноді це може довести дитину до негативних думок, і якщо вона не хоче розмовляти з близькими людьми, то краще за все звернутися на всеукраїнську гарячу лінію системи безоплатної правової допомоги : 0 – 800 – 213 – 103 Що робити??? Дітям не варто намагатися вирішити самотужки, адже з булером не завжди можна порозумітися. Краще звернутися до батьків, вчителів, або старших, яким дитина довіряє. Також варто звернутися до шкільних вчителів, психолога, соціального педагога та звернути їхню увагу на цю проблему. У найкритичнішій ситуації варто залучити поліцейських. Техніка саморегуляції при зіткненні з загрозою булінґу (адаптовано за К.Рігбі ) «П’ять пальчиків» - мнемограма, яка допоможе навіть маленькій дитині пригадати важливі настанови правильної поведінки в ситуації нападу, коли від хвилювання «вилітають з голови» всі поради. Добре працює тому, що власний кулачок нагадує (часто, коли дитина потрапляє в ситуацію булінгу вона гнівається і автоматично стискає кулаки, тут і спрацює інформація, закріплена в попередньому тренуванні за кожним пальчиком). 1 (мізинчик) – ігноруй (думай: «мене це не стосується», не звертай увагу); 2 (підмізинчик) – піди (думай: «мені не подобається це місце, піду в інше», спокійно рушай); 3 (середульший) – розмовляй дружньо (думай: «я керую розмовою, а я добрий», поводь себе як з друзями, що можуть тимчасово помилятися); 4 (вказівний) – говори твердо (думай: «я точно знаю, що правий», насправді сила на твоєму боці, бо ти не один); 5 (великий) – розказуй дорослим (думай: «все це стане відомо», розказати потрібно). Щоб мнемограма запам’яталась надовго, потрібно повторювати її (на наступний день, на наступний тиждень, на наступний місяць). 1. Вербальний (словесний) булінг Що це таке: це словесне знущання або залякування за допомогою образливих слів, яке включає в себе постійні образи, погрози й неповажні коментарі про кого – небудь. 2. Фізичний булінг Що це таке: фізичне залякування за допомогою агресивного фізичного залякування полягає в багаторазово повторюваних ударах, стусанах підніжках, блокуванні, поштовхах і дотиках небажаним і неналежним чином. 3. Соціальний булінг Що це таке: соціальне залякування або булінг із застосуванням тактики ізоляції припускає, що когось навмисно не допускають до участі в роботі групи, трапеза за обіднім столом, гра, заняття спортом чи громадська діяльність. 4. Кібербулінг, кіберзалякування Що це таке: кіберзалякування або булінг у кіберпросторі полягає у звинуваченні когось з використанням образливих слів, брехні та неправдивих чуток за допомогою електронної пошти, текстових повідомлень і повідомлень у соціальних мережах. Терпіннівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів

Година психолога з учнями 10 класу "Конфлікт у нашому житті"

Година психолога з учнями 6 класу "Я та інші"

Кiлькiсть переглядiв: 422